5 mai 2011

yoga versus jesus



Nu luati titlul in serios. Dar exista oameni pentru care nimic nu este mai important decat sa isi auto-induca o stare de siguranta in interiorul doctrinei pe care o imbratiseaza. Dau un exemplu concret, dar nu vreau sa ii fac reclama. voi da cateva citate.

"Unul dintre cele mai populare și atrăgătoare curente actuale este yoga. Oamenii fug de clasic și palpabil și vor ceva mistic, oriental chiar. Problema e că nu știu ce își doresc… iar misticul poate fi întâlnit extrem de bine în Dumnezeu, nu în shortcut-uri care nu duc nicăieri."

Asa incepe postarea lui. apoi da doua argumente (nu mi-am dat bine seama daca erau pro sau contra), adauga citate din a sa sfanta scriptura si voilà, finalul textului:

"Oricum, pacea, liniștea și relaxarea, nu o vei căpăta prin yoga. Aceste lucruri sunt promise de către Dumnezeu și doar El le poate da, iar calea prin care acestea pătrund în viața ta, este relația personală cu Dumnezeu! Hai să nu mai căutăm mijloace externe de unde să primim pacea și relaxarea, ci să revenim la ceea ce a fost dintotdeauna, în Eden, Adam și Dumnezeu… – noi, în camera noastră, în rugăciune înaintea lui Dumnezeu!"
Cine e capabil sa hotarasca asemenea lucruri? Da, bine, ai dreptate, este evident ca individul este un fanatic, probabil student la teologie (are ca referinte la baza multe texte religioase). Ceea ce ma intriga pe mine la toate lucrurile duse la extrema, este ca acestea incep sa se contrazica. I-am lasat un comment, fiindca lipsa lui totala de incredere in orice altceva afara de ceea ce stie/face nu ii permite sa incerce si sa vada cu ochii lui. Am primit si raspuns:



Citind pe blogul baiatului vezi ca nu vorbeste in nestire. Dar conceptiile extreme sunt daunatoare. inclusiv pentru societate. In fine, in raspunsul dat, mi-a recunoscut ca in yoga exista conexiuni spirituale (desi eu nu cred ca este acelas lucru spiritual cu religios - religios este bisericesc si tine de lumea materiala, spiritual in schimb este tot ceea ce depaseste lumea materiala - dexul ma aproba ). Deci daca admite ca exista alte zeitati capabile sa spiritualizeze pe lume, ce inseamna asta pentru zeitatea adevarata de care tot vorbeste?
Nu vreau sa vorbesc de rau ca nu e treaba mea ce fac oamenii prea religiosi cu viata lor.
Dar eu nu cred ca exista zei rai si/sau buni. Eu cred ca exista o forta energetica, spirituala daca vreti,
care ne completeaza existenta (pentru detalii sunati-mi avocatul). Dar pe langa ceea ce cred, stiu.
Stiu ca power yoga nu este nici o blasfemie, ci o forma exceptionala de a te incarca cu energie pozitiva.


cine in schimb e curios de autorul textului Apologie actuală – contra yoga
go ahead

2 comentarii:

  1. Asadar, Iisus prefera sa mergem pe bicicleta?

    RăspundețiȘtergere
  2. ....si in curand bisericile vor vinde biciclete si adidasi de alergat

    RăspundețiȘtergere