21 iunie 2011

Raceala si Ghimbir




Cu totii ne mai racim. Unii mai des, altii mai rar, unii vara, altii iarna, pe perioade lungi de timp sau raceli scurte dar profunde. Raceala... ce este raceala? raspunsul la intrebarea asta il veti gasi unde daca cautati pe orice motor de cautare virtuala.

Eu nu stiu sa va explic clar ce este o raceala. Eu stiu ca m-am racit, prietenele mele sunt racite si am tot auzit povesti de raceli zilele acestea. Nu imi amintesc sa ma mai fi imbolnavit in perioada asta a anului. Din pacate de mica ma imbolnaveam des si m-am cam invatat cu medicamentele. Acum am impresia ca daca nu iau ceva sa imi ajut corpul, pot sa mor... sau ma rog, sa nu ma vindec. Desi imi propun dupa fiecare bolicica ca imi las corpul sa se descurce.

De dimineata este groaznic. Durere de gat, nas infundat, respiratie grea si o usoara febra.
Ca sa impac cumva si boala si apetitul slab de mancare, m-am dus la frigider si am ras o bucata de radacina de ghimbir.




Apoi am invelit-o intr-o smantana grasa si am frecat bine. Daca iubitul meu a fost asa dragut si mi-a facut ieri clatite, am zis ca poate merge. si a mers. Dar dulce cu ghimbir nu potoleste foamea asa ca am prajit o felie de paine, am taiat-o in doua, le-am prajit, uns cu unt, impodobit cu branza felii si deasupra ghimbirulll. pasta asta de smantana cu ghimbir pe langa ca este delicioasa, mi-a desfundat nasul si mi-a reedat optimismul. Asa ca am decis sa va impartashesc. Ghimbirul chiar are proprietati benefice asupra organismului. Nu numai pentru raceli folosit, are si proprietati detoxifiante.



Si clar am bagat pe langa un ceai de menta, fiindca imi era dor, dar si ca sa pot sa storc o lamaie in ceva inafara de apa chioara. Ceaiul este recomandat cald (un pic peste temperatura camerei) nicidecum rece sau fierbinte...





Sa va feriti de raceli!!! Spalandu0va pe maini des, evitand aglomeratii si in special spatii inchise aglomerate (ex autobuze), intariti-va sistemul imunitar mancand multe legume si fructe proaspete si spalate. Desi unii chiar daca respecta acestea si ba chiar mai multe, tot se racesc.
Ei, firai! (vorba bunicii)

Sa fiti sanatosi!!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu