25 iulie 2012

fii ceea ce esti.

     Incercam sa ne incadram perfect intr-o societate despre care nu stim incotro vasleste. Urmarim tipare si vrem sa ne acomodam in spatii create in a ne face totul sa fie usor. Sa nu ne ostenim prea mult.

foto: Andreea Cristurean

     Aceste lucruri s-au mai spus. Stiu. Am sperat ca sunt doar iluzii. Insa ma uit in jur si nu prea vad personalitati. vad adaptari. Mi se cere si mie sa ma adaptez si sa ma incadrez in tipare, desi am facut asta de cand am mers la scoala, insa niciodata nu mi-am gasit un loc. Nu ma intelegeam prea bine cu fetele in clasele mici, dar nici cu baietii cu care mai mult ma bateam. La liceu s-au legat prietenii dar care se pare ca au fost precare. Mi-au fost dragi toti oamenii buni care mi-au iesit in cale vreodata. Insa ma intreb cat de mult suntem cu adevarat sinceri cu noi insine cand suntem inconjurati de alti indivizi, fiecare unic dar toti tinzand spre acelas tipar - mai mult sau mai putin. Suntem fiinte incredibil de usor de adaptat la orice: de la situatii, la conditii meteorologice, etc.

foto: Andreea Cristurean


De aceea cred ca suntem foarte influentati de ceea ce vedem in jur, de ceea ce se intampla in jurul nostru. Incercam sa ne adaptam la ceea ce percepem ca fiind valabil - deoarece functioneaza. nu ne putem problema ca poate pentru noi nu functioneaza. Uitam de individul din noi.

     Mi s-a spus si mi se mai spune: Maria, esti prea sensibila. Sunt. Nu sunt PREA sensibila. Eu consider ca sunt prea multi insensibili pe lume. Daca nu ne raportam si prin simturi lumii atunci suntem falsi. In jur vad oameni ca mine, nu sunt singura fiinta empatica din jurul meu. Vad oameni si alte fiinte care tin la aproapele lor si sunt afectate daca aproapele lor sufera. Eu imi doresc ca daca eu ma bucur de natura sa se bucure si natura de prezenta mea, si daca ma bucur de prezenta cuiva sa fie reciproc.
Vad in jur oameni la fel de sensibili dar care isi inhiba si ascund sensibilitatea fiindca nu vor sa fie raniti, fiindca nu vor sa para 'slabi' (termen pe care il detest), vor sa fie un pilon rezistent al societaii, al comunitatii in care traiesc. Ascundem lucruri fiindca ne este frica sa fim judecati. Eu cred ca odata ce nu mai esti sincer cu tine, nu activezi la procentajul care esti, nu mai esti tu, incepi si te pierzi. Poate ca efectul nu e pe moment. Dar poate ca efectele sunt de lunga durata si ireversibile. Cine stie unde si cine te trezesti. Asta este un motiv pentru care nu imi plac lucrurile facute 'in masa' (exceptii fiind anunari voluntare pentru cauze "nobile").

foto: Andreea Cristurean



Ieri un domn intelept mi-a spus "Nu ucide ceea ce nu poti crea cu mana ta" (Manu)





Este valabil pentru fiintele din jur dar cred ca si pentru fiinta ta. 
     Vreau sa spun ca desi ne identificam cu anumite 'tipare', acestea nu ne definesc.

nimeni nu va sti vreodata mai bine ca tine ce trebuie sa faci, cum trebuie sa fi si de ce esti asa.


Un comentariu:

  1. First picture is great. I wish i could understand Romanian :) Miss u my crazy girl!

    RăspundețiȘtergere